Algemene voorwaarden
1. Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en leveringen van diensten door Opdrachtnemer. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn overeengekomen.
1.2 In Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, diensten, werkzaamheden en leveringen van Opdrachtnemer, van welke aard dan ook, tenzij die toepasselijkheid geheel of op onderdelen uitdrukkelijk schriftelijk is uitgesloten c.q. expliciet anders is overeengekomen.
1.3 Wanneer door Opdrachtnemer gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van deze voorwaarden te eisen. De Opdrachtgever kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat Opdrachtnemer onderhavige voorwaarden soepel toepast. Onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
1.4 Indien één of meer van de bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden of enige andere overeenkomst met Opdrachtnemer in strijd mochten zijn met een dwingende wetsbepaling of enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door Opdrachtnemer vast te stellen nieuwe, rechtens toelaatbare en vergelijkbare bepaling.
1.5 Standaard werktijden van Opdrachtnemer zijn van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. Gedurende deze tijden is Opdrachtnemer bereikbaar voor vragen, ondersteuning en dienstverlening. Buiten deze werktijden en tijdens vakantieperiodes kan het zijn dat Opdrachtnemer minder bereikbaar is.
1.6 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor onderhavige Algemene Voorwaarden, dienstverlening en tarieven op ieder moment te wijzigen. Met de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden komt de toepasselijkheid van alle voorgaande (versies van) algemene voorwaarden te vervallen. Het is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever om deze Algemene Voorwaarden regelmatig op wijzigingen te controleren.
2. Aanbiedingen en offertes
2.1 Alle aanbiedingen en offertes van Opdrachtnemer zijn herroepelijk en worden vrijblijvend gedaan, tenzij schriftelijk anders wordt aangegeven.
2.2 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtnemer de schriftelijke acceptatie van de offerte door de Opdrachtgever heeft bevestigd.
2.3 Opdrachtgever kan na de minimale looptijd ten alle tijden de afgenomen pakketten upgraden. Het downgraden van het pakket kan alleen plaatsvinden na de minimale looptijd en verzoeken tot wijzigingen in abonnementsvorm dienen per e-mail te worden gestuurd naar info@boostbricks.nl.
2.4 De Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Opdrachtnemer opgegeven informatie, eisen, specificaties van de prestatie en andere gegevens waarop Opdrachtnemer haar aanbieding baseert.
3. Uitvoering en totstandkoming van de overeenkomst
3.1 Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft Opdrachtnemer het recht werkzaamheden te laten verrichten door derden.
3.2 Eventuele later gemaakte aanvullende afspraken of aangebrachte wijzigingen binden Opdrachtnemer slechts, indien deze door Opdrachtnemer schriftelijk binnen 14 dagen zijn bevestigd en de Opdrachtgever daartegen niet binnen 3 werkdagen schriftelijk protest heeft aangetekend.
4. Vergoeding en betaling
4.1 Alle tarieven zijn exclusief BTW tenzij anders vermeld en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Zowel eenmalige als maandelijkse vergoedingen mogen jaarlijks worden aangepast op basis van de stijging van het algemene prijsindexcijfer voor de consument (CPI) zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Deze inflatiecorrectie kan maximaal eenmaal per jaar worden doorgevoerd en kan plaatsvinden op ieder willekeurig moment van het jaar. De nieuwe prijs wordt berekend door de huidige tarieven te indexeren met de procentuele stijging van het CPI in het voorafgaande jaar.
4.2 Indien Opdrachtgever niet tijdig betaald waardoor de betaalprovider van Opdrachtnemer extra kosten in rekening brengt, zal Opdrachtnemer deze kosten inclusief 50 euro administratiekosten in rekening brengen bij Opdrachtgever.
4.3 Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is Opdrachtnemer gerechtigd de wettelijke handelsrente in rekening te brengen.
5. Leveringstermijnen
5.1 Alle door Opdrachtnemer genoemde termijnen zijn naar beste weten vastgesteld op grond van de gegevens die bij het aangaan van de overeenkomst aan Opdrachtnemer bekend waren. Overschrijding van de overeengekomen termijnen geeft Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
5.2 Indien Opdrachtnemer informatie of instructies behoeft van de Opdrachtgever in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat de Opdrachtgever alle benodigde gegevens, op de door Opdrachtnemer aangegeven wijze, aan Opdrachtnemer ter beschikking heeft gesteld.
5.3 Indien Opdrachtnemer een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze slechts indicatief. Een opgegeven levertijd is dan ook nimmer te beschouwen als een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever, Opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Opdrachtnemer dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
6. Aansprakelijkheid
6.1 Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die is ontstaan door opzet of grove schuld van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
6.2 Alle handelingen en resultaten die voortvloeien uit de opdracht waaronder de documentatie, strategieën, software, audio- en videomateriaal en teksten vallen buiten de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor de gevolgen die voortvloeien uit de interpretatie en toepassing van de inhoud van haar communicatie uitingen.
7. Overmacht
7.1 Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Opdrachtnemer onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de verplichtingen tijdelijk of blijvend verhindert. Onvoorziene omstandigheden van welke aard dan ook, alsmede het niet, niet tijdig of niet behoorlijk voldoen door derden van wie Opdrachtnemer voor de uitvoering van de overeenkomst afhankelijk is, waardoor de opdracht niet tijdig of niet zonder naar objectieve maatstaven gemeten bovenmatige bezwarende inspanning en/of kosten kan uitvoeren zullen voor Opdrachtnemer als overmacht gelden. Hetzelfde geldt, indien Opdrachtnemer onverwacht zou worden geconfronteerd met ziekte of ongeval van haar personeel en/of derden, in wier vervanging op korte termijn in redelijkheid niet kan worden voorzien.
7.2 Indien een van de in het vorige lid genoemde gevallen zich voordoet, zal de Opdrachtgever, Opdrachtnemer in de gelegenheid stellen om binnen een redelijke termijn de overeengekomen prestatie alsnog in overeenstemming met de overeenkomst te verrichten. In geval van overmacht is elke schadeplichtigheid van Opdrachtnemer uit welken hoofde dan ook uitgesloten. Van hun recht om in geval van overmacht de overeenkomst te ontbinden zullen partijen niet eerder gebruik maken dan na verloop van drie (3) maanden nadat de overmacht is ontstaan, tenzij partijen voor het alsnog verrichten van de overeengekomen prestatie een langere termijn zijn overeengekomen.
8. Intellectueel eigendom en geheimhouding
8.1 Alle door Opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, overeenkomsten, ontwerpen en software, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de Opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van Opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle (vertrouwelijke)informatie die zij in het kader van de overeenkomst of uit andere bronnen hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld.
8.2 Het is Opdrachtgever niet toegestaan het software-account met derden te delen, teksten, strategieën, audio- en videomateriaal, documentatie of informatie verstrekt door Opdrachtnemer te verspreiden of te verveelvoudigen zonder schriftelijke goedkeuring.
8.3 Indien de Opdrachtgever in gebreke is met de onder lid 1 en 2 vermelde bepalingen van dit artikel zal Opdrachtnemer het account van de Opdrachtgever met onmiddellijke ingang permanent opschorten en zal Opdrachtnemer samenwerking vroegtijdig beëindigen conform artikel 9. De Opdrachtgever zal aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade en Opdrachtgever zal aan Opdrachtnemer een direct opeisbare vergoeding verschuldigd zijn van tenminste 5.000 euro, evenals alle juridische kosten en alle redelijke kosten die verband houden met deze onrechtmatige daad.
9. Beëindiging
9.1 Opdrachtnemer is gerechtigd door middel de samenwerking buitengerechtelijk te ontbinden zonder een verplichte opgave van reden. Indien Opdrachtgever enige verplichting voortvloeiende uit de samenwerkingsovereenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, of in overtreding te zijn conform artikel 8, is Opdrachtnemer gerechtigd haar verplichtingen jegens de Opdrachtgever op te schorten, zonder daardoor tot enige schadevergoeding jegens de Opdrachtgever gehouden te zijn. Er wordt in dit geval geen restitutie aangeboden, ook niet als er tijdens de minimale looptijd wordt stopgezet.
9.2 Bedragen die Opdrachtnemer vóór de ontbinding aan de Opdrachtgever heeft gefactureerd in verband met hetgeen Opdrachtnemer reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft gepresteerd, blijven onverminderd door de Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
9.3 Opdrachtgever kan voor zover hij als consument kan worden aangemerkt, volgens geldend consumentenrecht de aangekochte dienst binnen de 14 dagen na levering zonder opgave van redenen voor retourzending aanmelden. Opdrachtnemer is in zulks geval gehouden het gehele aankoopbedrag terug te betalen binnen 14 dagen nadat Opdrachtgever zich heeft aangegeven van dit recht gebruik te maken.
10. Toepasselijk recht en geschillen
10.1 Op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
10.2 Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Opdrachtnemer is gevestigd.